BNI - Skapar mötesplatser för affärer
Vi hjälper varandra nå nya kunderBNI skapades 1985 från en persons behov av fler kunder, han heter Ivan Misner. Ivan bokade återkommande veckomöten med sina affärskontakter för att få varma ingångar via deras kontaktnät. Snabbt blev det tydligt att alla vann på att hjälpa varandra och göra affärer via varandras kontakter, affärsbekanta, vänner, familj och grannar.
Idag engagerar BNI över 200 000 affärspartners i 7300 team världen över som verkar under orden Givers Gain - den som ger får tillbaka. Genom att vara affärspartner i ett team i BNI får du möjlighet till nya kunder och fler affärer samt personlig utveckling, gemenskap och energi. Du är varmt välkommen att besöka ett möte. |
Möten med hög energiEtt BNI-mötes tempo och affärsfokus ger dig både en energikick och förut-sättningarna att öka dina varma ingångar hos kunder som du gärna vill ha.
Efter en snabb introduktion om BNI, är mötet i full gång med snabba presenta-tioner av alla i teamet. Du får även chans att berätta vilka kunder du söker och alla delar med sig av hur de har hjälpt varandra under den gångna veckan. |
Kostnads-effektiv säljtidVi träffas inte för att sälja till varandra eller ge allmänna råd och tips.
Vi arbetar målinriktat för att ge varandra ingångar till nya kunder och långsiktiga affärsrelationer. Använder du BNI på rätt sätt och är tydlig med vad du söker och vad du är bra på, kan detta till slut vara den enda säljkanal du behöver. Alla resultat mäts i kronor och ören i ett lättillgängligt affärssystem. |
Du utvecklas och utbildasFör att du snabbt ska komma in i hur vi arbetar utbildar vi dig.
Du får grundläggande kunskap i hur du skapar fler affärer via ditt nätverk och hur du blir tydlig med vilka kunder du söker och vad du är bra på. Du får en mentor som stöttar dig och guidar dig genom de första månaderna och du erbjuds möjlighet till löpande kompetensutveckling i hur du skapar fler affärer. |
Välbeprövat konceptVi arbetar efter en handlingsplan och ett koncept som utvecklats och förbättrats under många år.
Själva konceptet lägger en grund för trygghet i att dela med dig av dina kontakter, att vara tydlig med vad du gör och att vara tydlig med vem du söker. Det handlar om att du ska tänka långsiktigt och strategiskt, BNIs upplägg möjliggör detta. |